טיפים עם תוצאות          

איש המכירות האולטימטיבי
ישדר אמונה מוחלטת במוצר , ישדר טוטאליות - ייתן ללקוח שלו הכל..ייתן ללקוח תחושה שהוא אוהב את המוצר שלו , ישדר לו אמונה שהוא יכול להשיג בשבילו את העסקה הטובה ביותר..

Single point of contact
הדרך הטובה ביותר לפתח אחריות בעובדים שלך: תן להם למכור ללקוח וללוות אותו גם לאחר ביצוע העסקה..





אנשים כמקורות אנרגיה
היזהרו מאנשים "זוללי אנרגיה": שליליים , מדוכאים , פסימיים , זהירים...לכו על אנשים "טועני אנרגיה" : בעלי שפה חיובית , נלהבים , שמחים , אופטימיים..קלילים...

כואב אבל למדתי משהו
אם אתם נאלצים לפטר מישהו תשאירו לו שיעור/לקח - אולי עזרתם לו והוא עוד יודה לכם ע"כ..

לשאול שאלות!
התכונה החשובה ביותר במכירות - הלקוח מרגיש שמתייחסים אליו,הוא חי ובועט בעסקה , אתה שולט בתהליך , אתה מנווט הדברים לצרכים שהלקוח הציף..בשורה התחתונה- אתה מוכר יותר !

הלקוח בתמונה
תכונה חשובה בשירות: תמיד תשאיר את הלקוח "בתמונה" - כל עיכוב , כל שינוי..גם אין תשובה זו תשובה..

הוגנות הוגנות הוגנות...
השתדלו לשדר הוגנות מול העובדים שלכם , מול הספקים שלכם ובכלל. כולנו עסוקים בהשוואות..

ספק מרוצה ייתן לך ת'נשמה..
הוא יבחר לך את האבטיח הכי אדום..עדיף ספק טוב ביד מעשר ספקים בינוניים על העץ..

מערכות יחסים "שבויות"
לעולם אל תיקח מערכת יחסים כ-"בטוחה"! גם העובד הנאמן ביותר שלך עלול לעזוב אותך אם תיקח אותו כמובן מאליו ולא תשקיע בו..

תן מחמאות..
מחמאות נותנות לך כוח על אנשים..מחמאות פותחות אנשים ומעניקות לך "צוהר" לנשמתם..

עשה Benchmarking פנים ארגוני
מה אני לומד מאיש המכירות הטוב ביותר בצוות? מה אני לומד ממזכירת המחלקה הטובה ביותר? מה זה אומר עליי ?..

"הוכח לחכם ויאהבך" (משלי)
המתנה הגדולה ביותר שלקוח או עמית לא מרוצה יכול להעניק לנו היא:..להתלונן! המידע האסטרטגי החשוב ביותר בארגון מצוי בתלונות של לקוחות. לקוחות לא היו משתפרים אילולי הם ידעו להניח את האגו בצד ולהקשיב לתלונות של לקוחות (ואף להודות להם על שהתלוננו).

מה יותר נורא: "כאב גרון" או "סרטן"..?
כשהדברים על השולחן - ייתכן שזה כואב ולא נעים - אבל אם מתמודדים עם זה - עוברים את המשבר בשלום. הבעיה הגדולה היא כאשר הדברים "מתחת לשולחן" - זה לא כואב , אבל כשזה מתפרץ..נסו לשים הכל על השולחן ולהתמודד! תמיד עדיף כאב גרון ע"פ סרטן..

שגרה זה רע ?
זה כל הסיפור ידידי! אם השכלת לבנות לעצמך שגרה טובה או לא. מה שבונה אותנו כמנהלים היא השגרה הניהולית שהשכלנו ליצור לעצמנו: טכסים קבועים של ישיבות צוות (למשל בכל יום חמישי האחרון של החודש) , שיחות משוב עם העובדים שלנו (למשל בכל תחילת רבעון: 1.1 , 1.4 וכו') , תהליכי בקרה קבועים וכיוב'

תמיד השקיעו ביחסים מקרבים
התעניינו בשלום עובדיכם , השקיעו ב- Small talk עם לקוחות , ספקים , עובדים. לעיתים ארוחת צהריים משותפת שווה יותר מפגישה עסקית.

תן Space
תן לאנשים שלך מרחב ועצמאות , אל תחפש אותם בקטנות..הם יגמלו לך ביותר יצירתיות ובגרות.

אמון אמון תרדוף!
אנשים אוהבים לעשות עסקים ולתת כסף (לפעמים אפילו יותר) למי שהם בוטחים בהם. השקיעו ב-"תקשורת בונה אמון" : הראו מכובדים , אל תדברו הרבה מידי , סננו משפטים בסגנון של "תאמין לי.." , השקיעו.

"שגרירים"
המיליון דולר של כל עסק! : "יוסי מסגולה שלח אותי אליך.." - השגריר הוא איש המכירות הטוב ביותר שלנו: הוא אמין , לא עולה לנו כלום , יותר קל למכור לו , חוסך לנו בהוצאות השיווק ו-בונה לנו עסק בריא! - קיבלת הפניה מ-"שגריר": תתקשר לומר תודה! פתח קובץ של שגרירים - אחת לשנה שלח להם מתנה..זה השיווק הכי זול והכי אפקטיבי בעולם.

"כלכלת חוויות"
מה שאני זוכר מטיול זו החוויה ולאו דווקא המקומות בהם הייתי..אנשים משלמים כסף על חוויה ולאו דווקא על המוצר עצמו..ספק לי חוויה טובה מהביקור אצלך - אני מוכן לשלם על זה כסף!

המרחק בין תפיסה ליישום הוא.. אימון
: עד שלא נתאמן ונכניס הדברים לשגרה - לא נצליח ליישם את מה שנראה לנו חשוב. זכרו את "חוק 21 הימים.."

"שחקני נשמה"
טפח ובנה אותם בכל ארגון ובכל צוות : הם ישחקו לאורך זמן , ישמשו דוגמא אישית לכל הצוות ויהיו לצידך בתקופות הקשות ביותר שלך..